..
Αποδέχεται τη διάκριση του Καντ ανάμεσα στο
ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ,ό,τι ένα πράγμα παριστά στον συλλαμβάνοντα νου και στο
ΝΟΟΥΜΕΝΟ,το πράγμα καθ'αυτό,-ding an sich-.
..
Αυτό που βρίσκεται πέραν αυτών των φαινομένων,
εφόσον είναι πέραν κάθε δυνατής εμπειρίας,
δεν είναι δυνατόν να γίνει γνωστό.
..
Ο νους κατεργάζεται μια σημαντική συμβολή στη γενική φύση της εμπειρίας μας.
Η ικανότητα των αισθήσεων είναι τέτοιου είδους,ώστε αυτό που αντιλαμβάνονται οι αισθήσεις δεν μπορούν παρά να μας εμφανίζονται ως διατεταγμένα στον χώρο και τον χρόνο.
..
Επιπλέον,όλα τα φαινόμενα υπάγονται στην a priori κατηγορία αιτίου και αιτιατού.
..
Ο ΧΡΟΝΟΣ,Ο ΧΩΡΟΣ ΚΑΙ Η ΑΙΤΙΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ.
..
Σκεπτόμαστε και μεταβιβάζουμε την εμπειρία μας μέσω εννοιών ή γενικών όρων.
Μέσω αυτών είμαστε σε θέση να ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΟΥΜΕ και να ΟΜΑΔΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ διαφορετικά πράγματα βάσει εκείνων των κοινών χαρακτηριστικών,τα οποία παρουσιάζουν ενδιαφέρον ή έχουν σημασία για εμάς.
..
Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ ΚΑΤ'ΟΥΣΙΑΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ.
Χωρίς αυτήν,δεν μπορούμε να συγκρατήσουμε ή να χρησιμοποιήσουμε αυτό που μαθαίνουμε από την εμπειρία.
Είναι,όμως,αδύνατον να αποσυνδεθεί η λειτουργία αυτή από την εμπειρία της αντίληψης στην οποία βασίζεται :
" 'Εννοιες και αφαιρέσεις,οι οποίες τελικά δεν αναφέρονται σε αντιλήψεις,είναι όπως τα μονοπάτια στο δάσος που κάπου τελειώνουν χωρίς να οδηγούν έξω απ'αυτό."
..
http://en.wikipedia.org/wiki/Arthur_Schopenhauer
..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου